Monday, April 11, 2011

jangan suka nilai orang dari luaran je .

salam .

jangan suka nilai orang dari luaran je a.k.a dont judge a book by its cover .


kita manusia terlalu banyak kekurangan kan ? jadi aku pon tak terlepas dari menilai orang dari luaran jugak .
tapi , bila aku pikir2 balik . actually , its not good to judge people if we not know them well . someone ever told me , that we cant simply judge people as u want . we have no right to do it .

cuba kalau kita yang kena . kena mengata , mesti panas kan . kalau nampak orang gemuk , mesti cakap , eee , gemuknye dye tuh . tak tau jaga makan ke . lagi satu , kalau nampak budak comel loteh macam aku , mesti orang akan cakap , kecik je kau , boleh ke bawak kete nanti . wtfish ! senang jela aku cakap , kau tak pernah jadi aku . so , dont simply judge me if u have'nt been in my shoes ! hello , mggu depan aku dh jpj ok . hehe . gebang skit .

 tak semestinye kalau perempuan yang bertudung tu semua baik . tak semuaaa .
hello , perempuan yang tak bertudung tu kadang2 lebih baik dari perempuan yang bertudung labuh . so , ni la point nye , kita jangan nilai hanya dari luaran je betol tak ? ok ,mengikut org2 atau kawan2 none hijab yg aku kenal , perangai dan sikap dyeorg lebih sopan dan respect agama sendiri . kau kena ingat , mungkin bab2 menutup aurat ni dye jahil sikit . tapi kita mana tau  solat 5 waktu dye tak pernah tinggal ?? mana tau puasa dye tak pernah tinggal ?? kita mana tau yang dye tu respect and sayang mak bapak dye tahap dewa ?? kita tak tau kan . so, jganla sesuka ati jugde org . kalau kau tgok prempuan bertudung pon kadang2 ada jugak perangai macam puaka . huh , ni ramai yg aku nampak . sebab aku yang bertudung pon cam puaka jugak . even myself ashamed with non hijab people . nakal mcam puaka . semua la macam puaka . tapi nakal aku tu takde la sampai melanggar syariat islam .insyaALLAH . aku tak nak la cakap panjang pasal bertudung nih . this is sensitive issue . malas aku nak berdebat . ewah . * jgan la sentimen sgt psal ni ek .

kenapa ek manusia suka judge orang sesuka hati je ?? kalau kena kat batang hidung sendiri tau pulak nak baran . now , i am trying to be a person that not simply judge people if im not know them . its better and at least jauhkan kita dari dosa .

who are u to judge me ??  and the life that i live . i know that i'm not perfect 100% . and i dont claim to be so. before u point ur finger , make sure ur hands are clean .  
 tgok , nakal kan aqu . but u will never know every little thing and detail about me !!


kita chaw dulu yea kaka2 abg2 . =)

5 comments:

Anonymous said...

woahhh boxer pink!! comel. hahaha

Nur Iffah Athirah Jamil said...

btul2!!
lorh..ira da lme nk wat entry psal 'don't jugde the book by it cover!' tp ira slalu x de time!! homework mnyk! pas 2 kne tlong mak~ :( ...last2 kk amy da wat dlu..~~ tp nnt klau ira da wat entry un..kk amy jgn nk kate ira tiru lak tau~ :D

4umyfans said...

betul! teman setuju kata-kata kamu tu.

______________________________________
salam kenal. jemput baca
zine Nokss! kami ye

http://koriieleys.blogspot.com/2011/04/nokss-di-pekan-frinjan.html?showComment=1302468726644#c7937154528522014064

Muhamad Zaki Zafir said...

pakai tudung proper + hati baik tu satu pakej.xblh ade slh 1 je. :)

Amy Syahirah said...

ira : hehe . wat la ira syg . kk amy xmrah .

4umyfans : thnx . thanx komen .

muhamad zakir zafir : btol ape yg u ckap . xbleh ade slah satu je . kena ade pakej . thanx komen !