Sunday, August 7, 2011

masa kecik-kecik dulu..

ok , jangan ketawa please , please .
 
 tolong  cakap comel ? timekacihh .

masa kecik-kecik dulu :
  • Aku selalu tertanya-tanya , macam mana tv boleh keluar gambar orang . sampai satu masa , aku skodeng  lubang-lubang belakang tv tu . Nak tengok mungkin ada orang kecik dalam tv tu ? =_="

    • masa umur aku berapa tahun ntah , mama aku selalu cerita pasal Allah , malaikat dan syaitan . Aku ingat lagi mama aku cakap " syaitan ni kerja dia menghasut manusia jadi jahat dan suka takut-takutkan orang " . Then aku tanya mama aku balik " mama , kaklong pelik la....kalau Allah dah tau syaitan suka takutkan kita , suka hasut kita ... janganlah buat(cipta) syaitan tu . ni tak , Dia tak suka kita kena hasut buat jahat tapi Allah buat syaitan tu kenapa ?" ok , sangat noob aku time tu ye kawan2 . And mama tak pernah tak bagi aku jawapan yang tak logik . mama hebat .

      • Dulu masa kecik2 , biasalah budak perempuan kan selalu tengok cerita2 dongeng macam snow white , cinderella and yang sekutu dengan nya kan . So aku pon sibuk nak jadi macam cinderella konon . Siap suruh mama belikan baju yang kembang-kembang , kasut tinggi dan crown . and time ni aku percaya adanya fairy . alaaaa , fairy yang kecik2 comel2 yang ada sayap menyerupai orang tuu atau nama sebenarnya thumberlina . time ni memang tiap2 hari aku doa nak jumpa fairy . haha !

        •  masa kita kanak2 perasaan ingin tahu tu mesti ada kan . so dulu kan , aku selalu berfikir , Allah tu macam mana ? rupa dia macam mana ? ada janggut tak macam ayah ? yela , sebab mama ada cakap yang Tuhan tu bukan perempuan , bukan lelaki . so memang aku pikir sampai nak gila . semua orang aku tanya . termasuk atok . ^^ so bila dah meningkat dewasa ni kita akan faham sendiri .
         ah , kalau nak cakap comel untuk yang ni pon boleh ^^
        perasan ? ok fine .
           assalamualaikum .

              6 comments:

              y i e n said...

              rasenyer bile besar lagi chomel teramat kowt, hehehe!

              syasya said...

              hehe mase sis kecik2 pon sis puas pk Allah tu cm ne rupe die...by da way dear..kamu mmg comel since baby..syukur alhamdulillah =))

              @in said...

              Asalamualaikum.

              Amy, kamu memang sangat comel tau. akak bukan baca sangat pun apa yg amy tulis tapi suke tgk picture amy.syukur amy si kurniakan kecomelan tu. good luck.

              Abang Kacak said...

              comel :)

              Rean said...

              comel btol masa kcik2 kn?dah besar pun sama :) nice to know u! :D

              Ayeem Jemain said...

              hehe setiap kanak2 pon mst akan pikir pasal Allah tu. sama lah ayeem. btw, dr kecik sampai besar maintain je comei. keh3