Tuesday, May 10, 2011

bermulanya kehidupanku sebagai seorang siswi

ada ke ciri2 seorang siswi camni ?? teehee .

aku sendiri tak percaya yang aku dah habis skola and sekarang dah jadi seorang siswi dah . budak muka macam budak2 ni dah besar rupanya . haha .  mekacih mama and ayah sebab susah payah uruskan segala urusan semata-mata nak tgok anak mereka ni sambung blaja . mama ngan ayah sangat bertungkus lumus uruskan segala hal pelajaran ni . insyaALLAH kaklong akan cuba blaja leklok .


mula2 masuk risau . macam2 aku pikir . ada kawan ke nanti kat sana ?? alhamdulillah , ada jugak . ramaiii . best2 . lecturer2 pon sporting and cool . tapi gasa cam artis plak sebab bila jumpa org je dyeowg akan ckap "alololo omey nye , omey nyeeeeee !! " apakah ? gasa cam budak skola rendah lah pulak bila org ckap cmtu . 
dan macam biasa la klau dah namanya pon institut pengajian , macam2 org yang kita akan jumpa . serious , aku dok sana doa byk2 je mntak kuatkan iman aku . mintak supaya jgan pesongkan iman aku . pada aku , semua tempat sama je . pokok pangkal kita . hati kita . kene pandai jaga diri . 

mama ngan ayah slalu pesan , solat jangan tinggal . zikir slalu bila susah nak tido . zikir slalu bila teringatkan mama ngan ayah . pilih kwan tu elok2 . pandai jaga diri dan maruah . kaklong dah terlepas dari pandangan mama ngan ayah , so diri sendiri kena pndai jaga .
time nih aku dah sebak .

insyaALLAH , aku akan blaja btol2 . akan ingat semua pesan mama ngan ayah . tapi takot sebab jauh dari parents kan . slalu nak wat ape2 bergantung pada mama je . hmm .

salam .






7 comments:

AmyZa'aba said...

HAHAHA.,TAHNIAH.,
JAGER DIRI TUE OKEYH.,
BECAREFUL..,

Aneka Shop said...

alololoooo.. comelnye die pakai spek.. theehehe.. nway, blaja btul2 yer.. n b +ve always dear;)

shazleenhairuddins said...

argh, nape gamba tu comel sgt???

Ayeem Jemain said...

siswi tak berapa lah. more to kanak2 tadika haha

Han Hanni said...

wahh.. dah jadi siwsi..

tahniah2...

nnt belajar elok2...

hikhik

Nana Azhar said...

gud luck dear!!

Amy Syahirah said...

thanx sumeeeeee .
ayeem jemain : ok , sy sedar .