Wednesday, May 18, 2011

i wanna be a business woman


disebabkan aku amik business study , so dah tentu aku nak jadi business woman . 

ok , mengikut perancangan yang aku dah rancang bak kata orang 'pergh , giler excited kau ' . tapi tak pe . aku suka merancang . terutamanya yang melibatkan masa depan aku . yeah .

first , sekarang ni aku amik dip in business study . so aku akan belajar yang basic tentang bisnes selama 3 tahun . then insyaallah , lepas abis diploma ni . aku nak sambung ijazah amik fashion designer dekat UITM shah alam . eh chop !! tak boleh , tak boleh !! aku kene pergi PLKN yang entah ape2 tu dulu . buat masa sekarang DITANGGUHKAN pergi PLKN sebab aku dah start sem . perrgghh , bulu larrr . ko bayangkan , orang lain sume muda2 pergi PLKN tapi maybe aku yang paling tua dalam umur 20 atau 21 gitu . perghh , memang bulu arh . why me ?? why me ?? .

ok2 , back to the story . lepas dah abis dip 3 tahun . aku pergi PLKN , yeah , 3 bulan . kepalahotak arh !! aku tak bersedia lagi nak menghitamkan kulit ! pastu baru aku sambung ijazah kat UITM shah alam tu . PA aku cakap kita boleh pilih course apa yang kita nak bila amik ijazah . entah , aku tak paham sangat bende camni . 

so , bila aku dah amik bisnes dan gabungkan dengan fashion designer tu , aku boleh la buat bisnes jual2 baju atau tudung atau skarf atau semua yang berkaitan dengan woman stuff . insyaallah . i wanna be a success business woman !


p/s : kita hanya merancang , DIA yang menentukan .

p/s/s : pakcik PLKN , boleh tak kalau saya DIKECUALIKAN tapi bukan DITANGGUHKAN ? yea saya tau saya bukan OKU atau pregnant atau sakit . tapi , pleeeaassseeee . =(

salam .


3 comments:

Ayeem Jemain said...

goodluck! ;D

safarinnhhyahaya said...

insyaAllah..semoga impian amy tercapai k..amin

Amy Syahirah said...

ayeem : thanx bro , btw , latest entry best . hehe . lawak pon ada .

safarinhhyahaya : insyaallah . trima kasih kerana mendoakan . amiiinn .