Saturday, January 7, 2012

homoseksual

Assalamualaikum :)

Hari ni aku tertarik nak cakap pasal homoseksual atau kata lainnya , gay . Lelaki dengan lelaki . Boleh kau bayang ?


" i love you baby "

Perkara ni dah jadi macam budaya. Jangan ingat omputih je amalkan perkara ni, orang kita pun ada juga. Nafsu menguasai iman . Rasanya semua orang tau yang kita ni adalah umat akhir zaman . Perkara yang tak kita jangkakan banyak yang dah berlaku . 

Baru-baru ni aku ada dengar orang Malaysia baru berkahwin dengan kaum sejenisnya di luar negara di Dublin, Ireland . Aku rasa semua orang tau kan siapa ? Tak perlu aku nak sebut nama . Yang sorang lengkap bertanjak dan berpakaian baju melayu . yang sorang lagi pakai baju kot if i'm not mistaken . Aku pernah tanya ayah aku , kalau dah kaum sejenis , and then berkahwin macam mana nak ada anak ? ya , u know bila sebut pasal kahwin je mesti la automatik kita akan fikir pasal anak kan ? Hukum alam . Ayah aku cakap , diorang buat benda ni bukan pikir pasal anak , but its all about sex . Lebih pada nafsu shahwat sendiri .

Lecturer aku cakap, negara yang bukan islam galakkan perkahwinan kaum sejenis . Sampaikan buku sekolah untuk pelajar mempunyai pengenalan tentang mom <3 dad, dad <3 dad dan mom <3 mom . Ok , sangat terkejut sebab diorang still pupuk dan ajar anak-anak diorang tentang ni supaya anak-anak mereka biasa dengan budaya tersebut .

important !! :
Dalam sebuah hadith Rasulullah SAW ada dijelaskan : “Empat golongan yang pagi hari dalam kemurkaan Allah dan petang hari dalam kemurkaan Allah . 
Lalu ada yang bertanya , “Siapakah mereka itu wahai Rasulullah ?" 
Baginda menjawab, “Iaitu lelaki yang menyerupai perempuan, perempuan yang menyerupai lelaki, orang yang bersetubuh dengan binatang, dan lelaki yang bersetubuh dengan lelaki (homoseks)”. (Hadith riwayat Thabrani dan Baihaqi)

Pokok pangkalnya iman . Kalau kita Islam, kejadahnya nak jalinkan hubungan sejenis ? kalau kita pandai tahap dewa sekali pun, kalau tak ada iman tak kemana . Pelik kan ? orang pandai pun boleh terpesong . Ya, memang kita ni manusia biasa . Semua orang buat silap . Aku sendiri pun buat silap . Tapi biarlah kalau pandai tu kita belajar ingat niat kita kerana Allah, bukan untuk kepentingan diri sendiri.*semat dalam hati aku sendiri . Hati yang penting , bukan nafsu . Allah dah tetapkan fitrah bahawa lelaki dengan perempuan . Homoseksual tu bukan fitrah , Tapi barah dan penyakit .

Sumpah aku takut dengan perkara-perkara macam ni . Belum lagi sebut pasal kiamat . Lagi menggelabah .  Kita ni umat akhir zaman . Aku selalu doa supaya aku bukan tergolong dalam golongan orang-orang yang kufur . Kadang-kadang bila aku duduk sorang-sorang tu, aku fikir macam mana lah nanti bila kiamat . Masa kecik-kecik mama selalu cerita pasal kiamat . Dan dari aku kecik sampai la sekarang tak habis fikir lagi . Dan lagi membuatkan aku berfikir ialah aku ni TERMASUK dalam golongan UMAT AKHIR ZAMAN . Kita semua , adalah umat akhir zaman . Kiamat tu hanya Allah je yang tau . Kerja kita, buat ibadah sebanyak yang mungkin dengan seikhlas yang mungkin . InsyaAllah , syurga tempat kita .

Assalamualaikum .

6 comments:

Unknown said...

aku terpikir jgk..tak yekk ke ek

Cik tikah said...

geli taw tak gay ni. adoi adoi. geli!

Raden said...

da la lelaki tinggal cikit...haih..brtmbah susah nk kawen!

munirah said...

parents kena mainkan peranan penting :) macam yang i pernah tulis dulu, ade budak tu 15 kot, couple dengan budak 20 kot (tak ingt umur sangat :D) and yang tua tuh g umah 'awek' dia dan bermalam sesama ! muda lagi kot ! mak die mesti ingt kawan kawan cmtu, sebab tu tak kesah --' hell no! benda ni kena dipantau ! :)

opsss terpanjang pulak dah :D haha

y i e n said...

makin byk kan skang lelaki jadi gay, haish! scary

~Cik Sweety~ said...

well..manusia di akhir zaman.. mengikut jejak kaum Nabi LUT.. dah banyak amaran..bencana sana sini.. masih tak sedar or sengaja tak sedarkan diri.. wallahualam.. salam takzim dari sye;)