Monday, December 26, 2011

rantai burung hantu

Assalamualaikum .



Warna macam ala-ala keemasan . Mata bulat saizya besar lagi . Comellll gila . Trend kaum hawa pakai rantai ni semakin menjadi-jadi dan menyebabkan aku pun nak turut bergaya mempunyai rantai burung hantu yang ala-ala vintage ni .

First time nak pakai dah cantik terletak disebalik tudung aku . Sumpah trend gilerrrrr . Keluar dari bilik nampak dek ayah dan mama aku . Tegur

ayah : Ni kenapa pakai rantai macam ni nie?? Simbol patung-patung bagai tak elok la .

mama : Lain macam la mama tengok awak pakai rantai tu . Kan haram pakai barang kemas yang melambangkan  benda-benda yang hidup . Even pakaian pun tak boleh ada lambang patung-patung atau muka orang .

Dengan dukacitanya aku buka balik . Selang beberapa hari tu dengar cerita rantai burung hantu ni ada kaitn dengan "freemason" . eh korang betul ke ?? Aku dah lupa la nama blog ni tapi bila aku tengok komen-komen yang bermacam-macam jenis . Ada yang bangkang , ada yang setuju .


kesimpulannya , aku takkan pakai sebab ayah dan mama larang . adeeehhh , membazir duit aku . hehe .
korangg , seriously aku nak sangat tau tentang ni . Kalau korang ada informasi tentang ni tolong bagi link ke ape ke eh?? sharing is caring kann . till thenn ,

Assalamualaikum .

6 comments:

Laila Majid said...

betul la ape mak awak cakp tu. actually haram pakai bende-bende yg berunsur binatang ni tp tu la kite ni sentiasa dikelilingi bende-bende mcm tu.

akak pun ade dua lg rantai tu tp dah bagi dekat my non-muslim friend.at least tak rase bazir sgt ;)

cacamarba said...

kalo nk tau psl freemason,boleh la rujuk blog ni http://riwayatmelayu.blogspot.com/ tp better bc dr awl br boleh faham salah silah dan kaitanny.. :)

Mr.Superman said...

hai amy :)lama abg x dtg cni.

mmg permakaian rantai mcm ni x elok.kita x pyh amik pusing psl keagamaan pun dimata kita klu dr +ve view,mmg x brp ada sgt la.klu -ve view,abg rs byk kita bole list.cuba buka mata,fkr2kn dik. :)

Umie Naziera said...

rantai tuu!dulu mmg nk beli dah,pastu bnyak isu plak kluar,xbeli langsung..beli rantai luv2 laa pulakk

Amy Syahirah said...

laila majid : bgus jgak tindakan akk tu . kasi kt kwn non-muslim je kan. tpi mslhnye kak , kt kolej sy xde non-muslim .

cacamarba : trima ksih atas link !!

abg stalker : haaa abg stalkerr ! mmg dh lama xsinggah . baik2 . trima ksih AS .

umie nazira : hehe . lpas ni beli rantai yg luv2 jelah . hehe

Cik tikah said...

memag hram pakai rantai ni. adik cik tikah pakai pun mama cik tikah suruh dia bukak.